Østrigs ferien  2009...

Lørdag den 20.06.09  kl 13.05 mødtes vi med Noris, Bo og Sebastian på Frederiscia banegård, Kran gik over på peronnen og tog imod dem, de havde jo meget med til Sebastian og dem selv, så der kunne godt bruges et par hænder mere til at bære bagagen, skønt at se dem alle 3, de kom glade og smilende over p-pladsen klar til at holde ferie.

Straks efter vi havde fået deres bagage ind i deres campingvogn, kørte vi sydpå, vi aftalte vi vil til grænsekioskerne og handle.

Derefter kørte vi videre til en rasteplads syd for Hamburg.
Lige udren for Elbtunellen holdt Hanne og Leif og var punkteret. Et par fra Arden som åbenbart også skulle på ferie sydpå.
Vi kørte ind på rastepladsen og fandt maden frem, flæskesteg med kold kartoffelsalat, som vi indtog uden for bilen.
Mens vi sad og spiste kom Leif og snakkede, de skulle også til Østrig, men i modsatte side af landet end os.

Vi fortsatte ned til en rasteplads ved Gøttingen hvor vi overnattede.

Søndag kørte vi videre efter morgenmaden, vi kørte ad 27eren, den gamle vej bag om Kasselbjergene, der er meget, meget flot den vej
I Fulda spiste vi som vi altid gør derinde, Schnitzel, Noris og jeg fik Sigeunerschnitzel og mændene fik Jægerschnitzel, det smagte akurat lige så godt som det plejer.

Sebastian var en rigtig lille charmør, han elskede at køre og hygge i bilen, han skiftedes til at sidde foran i babysædet og ligge bagi, i sengen hvor han rigtig kunne boltre sig, og sove ind imellem, han nød vi var mange til at tage os af ham.

Vi fortsatte mod Munchen hvor vi ville overnatte, men da vi kom så langt blev vi enige om at fortsætte, der var lang tid til aften og det gik lige så godt, så vi kørte videre mod Østrig.

Snart kunne vi se Østrigs berge, indhyllet i tåge, det regnede, og regnbuen var rigtig flot derned over bjergsiden.

Ved 21 tiden svang vi ind på pladsen på Innthal camping og parkerede for at overnatte.
Vi gik en tur ned og kikkede på pladserne og forholdene, der mødte vi pladsmanden Memed, han kom og gav hånd og bød os velkommen, om ikke vi vil ind med det samme, så vil han lige give os strøm, så gik Bo og Kran ud efter bil og campingvogn, som de lige havde bakset op på en plads for natten, men de kom hurtigt ind på vores pladser nummer 13 til Bo og Noris og nummer 23 til Kran og mig.

Derefter trængte vi til et måltid mad og gik op i restauranten hvor vi fik lækker middag, Bo og Noris spagethi Bolognaice, Kran fik ? og jeg fik Fitnessalat.
Derefter var det ned og sove.

Mandag var hviledag der vil vi bare slappe af hele dagen og nyde at være fremme.
Der smadderregnede, æv det var træls, men det måtte vi jo få det bedste ud af, vi skulle lige ud og handle og kørte til Swats hvor der er et stort Spar supermarked med alt hvad man kan tænke sig.
Der fik vi et par tmer til at gå, derefter kørte vi hjem til campingpladsen og tog os en middagslur.
Der regnede så vi overhovedet ikke kunne se bjergene, det var helt væk i skyer.
Bo undlod at sætte fortelt op, da der var umuligt at slå åløgger i på frunden han holdt på.
Men markisen kunne han få sat fast så den  måtte de nøjes med.
Til aften var vi oppe og spise, fik en grilltelle, som smagte fortrindeligt, derefter fik vi bananasplit.
Og så gik vi ned og slappede af

Tirsdag  kørte vi til Italien, noget af vejen på Brenner autobanen og det sidste stykke på den gamle vej med alle hårnålesvingene.
Vi kørte til Vipeteno, der kan vi godt lide at gå og hygge og se på forretninger, men priserne er røget godt i vejret efter Euroen er kommet, så de kan ikke pruttes i priserne mere, som førhen, der er heller ikke så mange boder mere, men vi gik turen op til byporten, pludselig stod Inger og Niels Smed fra Arden der, nej hvor var det sjovt vi lige skulle mødes der, de var også på ferie i Østrig, med bus, vi snakkede lidt inden de skulle videre.
Derefter gik vi ned i bilen og kørte over til en cafeteria hvor vi spiste frokost, Bo og Kran fik burgere med pommesfritter, Noris og jeg fik Nuggets. lækkert, men så var sodavanden til gengæld ulækker, sød og kvalm.
Vi kørte hjem af den gamle vej hvor Bo mest hang i hathylden og håndtaget i døren, der var vildt langt ned i den side han sad i, og hårnålesvingene var barske, Noris morede sig vældigt.

Onsdag havde vi en stille dag hvor vi bare kørte over til Achensee for at se alt det flotte natur derovre, der er et sted med flot udsigt ned over campingpladsen, men der regnede og skyerne hang meget lavt, Men vi var oppe og se en svævebane som de unge overvejdede at tage en tur med dagen efter, derefter kørte vi ned til søen hvor der er mulighed for at leje vandcykler, men der var meget køligt og smadderregnede og vandet fossede ned at bjerget så det var iskoldt i søen.
Da vi kom hjem var vi punkteret på det ene baghjul, sikke noget bras.
Vi gik op i restauranten og spiste en lækker aftensmad Svinebraten og Fitnessalat
Derefter var vi ved at være trætte og trængte til at slappe af.

Torsdag morgen hjalp Bo, Kran med at få hjulet af, hvorefter Kran kørte ind til Swats for at få et nyt dæk på.
Imens gik Bo, Noris og jeg en tur med Sebastian i omegnen
Da vi kom tilbage var Kran allerede kommet tilbage, de havde ingen dæk af den str, men de kunne anbefale et par steder i Wurgel som helt sikkert havde dem.
Kran kunne nu ikke lige bestemme sig for hvad han ville, så vi nøjedes med at køre en tur ind i Sparcentret i Swats og købe lidt gaver til vores børnebørn derhjemme, og lidt mad vi manglede.
Derefter kørte vi hjem, solen var komet og der var skønt vejr, vi satte os ude og nød den, det var dejligt at opleve den hyggen og snakken der blev på pladsen, folk blev i utroligt godt humør vi opnåede endda at blive lidt røde af solen. Til aften ryddede vi op og gjorde os klar til at gå på restauranten hvor Noris og mig fik Gordon Blue og Kran Sweinetelle og Bo fik Schnitzel, derefter fik vi bananasplit.

Efter maden gik vi ned og satte os og nød solen og den stille flotte aften.

Fredag startede vi dagen med at køre til Wørgel, hvor vi fik nyt dæk på fælgen så vi atter har et reservehjul.
Derefter kørte vi ind til et stort supermarked hvor de unge købte en del tøj, derefter kørte vi hjem mod campingpladsen, det var atter begyndt at regne æv, så vi fortsatte til Swats hvor vi fandt en Imbis og fik carrywurst alle 4 og så hjem på pladsen hvor Sebastian og bedstefar fik deres middagslur.
kl 15 kom Bo over og bankede på nu kunne vi godt komme ud for nu kom solen om lidt.
Hvor dejligt, vi sad ude og nød det hele eftermiddagen i højt solskin og meget varmt. Til aften gik vi op i restauranten og fik alle 4 Winerschnizel, som smagte fortræffeligt, efter maden kom servitricen med en drinks på husets regning.
Så gik vi ned til Campingvognen og nød en rigtig flot aften, gik tur med Sebastian, snakkede med naboerne, en rigtig hyggelig aften.
Vi havde i løbet af dagen besluttet at hvis der regnede lørdag morgen vil vi pakke sammen og begynde at køre hjemad, så vi havde rullet markiserne sammen for en sikkerheds skyld.

Lørdag  vågnede vi op til endnu en regnvejrsdag, så vi pakkede de sidste ting sammen og indrettede os til hjemturen, Bo og Kran gik ned og betalte opholdet, og kl 10 var vi klar til afgang.

Vi hilste farvel til dem vi kendte, og rullede nordpå.

Regn regn regn, det øsede ned, og selv om vi kom et godt stykke op i Tyskland blev det absolut ikke bedre, men på et ridspunkt gjorde vi holdt og spiste vores frokost på en rasteplads, der var da nogenlunde tørvejr.

Vi kørte videre op gennem Østtyskland mod Berlin, der var er forfærdeligt vejr, regnen stod ned i stænger, der lynede og tordnede, bilerne måtte holde stille på motorvejen, kunne ikke se at køre og der var aquaplanning
Men vi kom da op på den anden side af Leipzig hvor vi gjorde holt for natten på en rasteplats som hed Flemminng, her var underligt nok tørvejr og en dejlig aften hvor vi nød det uden for indtil vi blev ædt op af myg og "Pandegnavere".
Søndag kørte vi videre efter morgenmaden, vi kunne være ved grænsen ved 13-14 tiden, så  det satsede vi på.

Vi gik ind i grænse butikken ved motorvejen, fik købt det lidt vi ville og kunne have med hjem, og så gik turen mod de hjemlige himmelstrøg.

Solen så vi ikke meget til undervejs, der var gråt, gråt, gråt, hele vejen, så det var nok pral med den sol vi havede hørt om herhjemme, ha ha.
Vi spiste vores middagsmad i Vejle på trsansportcentret, fik dansk bøf.
Efter maden gik vi rundt og kikkede lidt i opholdsrummet for chuffører var der masser af lastbiler på væggen fra forskellige firmaer, så blev Kran helt nostalgisk igen.

Søndag ved aftenstid var vi hjemme og fik snart pakket ud og vaskemaskinen i gang, så vi kunne få rent tøj til Sebastin som havde brugt alt sit tøj.
Noris, Bo og Sebastian sov i campingvognen, der havde de jo alt hvad de skulle bruge.

Mandag gjorde vi efter lidt indkøb og efter tøjet var vasket blev det pakket igen, klar til at køre til Svinkløv hvor vi camperede  en uge, har var da sol og sommer som vi nød rigtig meget.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

30.10 | 10:55

Hej, ja det er tålmodigheds arbejde, men et godt tidsfordriv. Lige nu sker der ikke så meget p.g.a min sygdom, jeg håber at komme i gang igen snart...

30.10 | 10:45

Det er en fantastisk læsning og et arbejde der siger "Spar 2"
Det må kræve en tålmodighed og masse af tid.
Jeg forsker selv, Østhimmerland,
men der er lang vej

15.05 | 22:48

Pias 33 års fødselsdag

15.12 | 13:12

Det er meget lidt jeg får skrevet og lavet på hjemmesiden ... Jeg har sklerose og er ikke så frisk mere.Jeg arbejder kun herpå når jeg har det godt ...

Du kan lide denne side
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis